iklan

This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Wednesday, November 12, 2008

Waspada empat koperasi palsu

Oleh SITI NOR AFZAN KASIMAN
berita@kosmo.com.my
PETALING JAYA - Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) menasihatkan orang ramai supaya berwaspada terhadap empat koperasi palsu yang menawarkan pelbagai peluang perniagaan untuk menarik minat pelabur.
Empat koperasi tersebut ialah Koperasi Nabinco, Koperasi Gagasan Berjaya Enterprise, Koperasi Usahawan Siswazah Gagasan dan Koperasi Siswazah Islam Malaysia.
Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Noh Omar berkata, hasil aduan orang ramai dan siasatan SKM mendapati, pihak yang tidak bertanggungjawab ini telah menggunakan nama koperasi dan menawarkan perkhidmatan melalui pelbagai cara seperti iklan, internet, akhbar, e-mel dan risalah melalui ejen.
Kata Noh, antara perkhidmatan itu ialah peluang perniagaan dan pelaburan yang memberi pulangan lumayan dalam masa singkat secara tetap serta memberi kemudahan pinjaman dengan faedah yang tinggi tetapi tempoh bayaran sehingga 15 tahun.
"Hasil risikan SKM mendapati kesemua 'koperasi' tersebut tidak wujud, malah alamat yang diiklankan adalah palsu dan sering berubah-ubah," katanya selepas merasmikan Seminar Perniagaan Melalui Internet Dalam Gerakan Koperasi di sini, semalam.
Noh berkata, sehingga kini pihaknya belum dapat mengambil apa-apa tindakan terhadap pihak terbabit kerana kesukaran mengesan lokasi mereka.

Saturday, November 08, 2008

Just To Share-Open House Misz Dinna House

Posted by Picasa

Just To Share-Manikar Dinner

Align Center
Posted by Picasa

Tuesday, October 28, 2008

Beware:Security awareness

(1) Today I passed by a building which has an ATM machine. There was an old man looking at me. suddenly called me. He said he didn't know how to read, so he gave me his ATM card and asked me to help him withdraw money from the ATM machine. I answered 'NO! If you need help, ask the security to help you.' Then he said 'nevermind..' and continued to find other people to help him..
REMEMBER: ATM machines have CCTVs. If you help him he will later claim that you have robbed him or stolen his ATM card. Besides, his ATM card could be a stolen one. So please be careful of these frauds.

(2) Suddenly your house lights go off. From your window you find that your neighbours still have lights. So you go out of your house to check the Meter Box. But once you open the door, a knife will be pointing at you and preventing you from closing it. This is when you will be robbed and injured robbed and injured.
REMEMBER : Even though your electricity suddenly goes off, DO NOT open your door immediately. Look around to see if there is anything unusual or if there is any noise around.

(3) This is another incident. You may have heard it before, It is about a lady who she saw a kid crying by the roadside When she spoke to the kid, the kid told her he was lost and wanted her to take him home. The kid even gave her a paper with his house address. So she took him home. But when she rang the door bell she had an electric shock. Later when she woke up, she was naked in an empty room.
REMEMBER: Being such a compassionate and helpful person might not be a good thing these days. Pass this on and girls, please be careful.. DON'T BE TOO KIND!

(4) One day, there was an old lady outside my house holding 2 packets of sweets. At first I thought she was our neighbour and wanted to give us these packs of sweets as a gift. But then when she spoke, I soon realised that she was a foreigner. I could not understand what she was talking about. I guessed she must be asking for money. I sensed there was something wrong and immediately closed the door and ignored her. Later, I found she and an accomplice robbed someone else down the road.

(5) I was at the ATM machine to withdraw some money. Behind me, there was an old lady. She asked me whether I was able to withdraw my money because she said she had problem with her machine. Suddenly a small girl came up beside me. The small girl was squeezing infront of me. I thought she was just naughty and playful. But then, the small girl put her hand at the hole of my ATM machine where the money came out, ready to take away my money. I sensed something wrong and immediately pushed her away. Later I realised that the small girl and the old lady worked together. She was trying to steal my money while the old lady was trying to distract my attention by asking me questions!
REMEMBER: BE VERY CAREFUL when you are at an ATM machine and be alert. Look out for anyone suspicious around you.

(6) My parents are retired and stay at home most days. One afternoon, a young stranger went to their house and said his motorcycle had no more petrol and the petrol station was too far for him to push his bike there. So he asked my parents for an empty coke bottle to buy some petrol. He said he will pay RM2 for the bottle. So my mum took one coke bottle for him. He really took out the money from his pocket, but it was a RM100 note. He told my mum he had no small change and asked my mum to give him the change. Luckily my mum was smart. She just told him to take it for free.
REMEMBER: Obviously that note is fake! Who would want to pay for RM2 for an empty coke bottle!! It's very OBVIOUS that that stranger is a trickster.

(7) This happened in Bali . A newly married couple were having their honeymoon at the hotel. When both are in the changing room, the wife suddenly went missing. The husband was very anxious and went around to find her. He asked the hotel staff to help him find her. Then he thought his wife was just playing hide and seek. So he went back and waited for his wife. After a few hours, he decided to call the police. 3 weeks passed and there was still no news about his missing wife. So he went backand was very dissapointed and sad. A few years later, he came back to Bali , to watch a 'FREAK SHOW' in an old house. He saw a dirty andrusty metal cage. Inside there was a lady without lim bs Her body including the face was full of scars. When he had a closer look at her face, he was shocked to findthat it was her missing wife put there as a means for begging.

(8) This happened in Shanghai . A few years ago, a lady reported to the police that her cousin sister was missing in the shopping complex. But after 5 years, one of her friends found her cousin sister begging at the road side one of the streets in Bangkok , Thailand . The worst thing is that her cousin sister has no more lim bs and her body was tied toa lamp post with a shackle (metal chain).

(9) Let's just shorten this story. DO NOT open your house door when you hear the sound of a BABY CRYING!! It might be a trap! Women in the house must be alert to this trick. The police said it is the work of a robber or murderer using the recording of a baby crying to attract your attention. This normally happens at night and when you are only alone in the house especially.

(10) I read an email that was sent by my friend. Her friend, known as A, went to Luo Hu Commercial City with 2 friends, B and C. Luo Hu Commercial City is the Shenzhen counterfeit goods distribution center. There are many people there. It's also near to the ShenZhen train station and Hong Kong 's Luo Hu Port. C went to the toilet at the shopping centre while A and B waited outside. After waiting for a long, time they felt uneasy and went into the toilet to look for her. When they went in, there was nobody inside there. Both were scared and they called C's phone.There was no one answered. So they reported to the police. The police asked them whether they had seen anyboby suspicious going into the toilet. Both said there were none and its impossible to bring a life person with more out of the toilet without them noticing. Then A remembered seeing a cleaner pushing a trolley in, and then coming out. The police told them that was not the 1st time such a thing happened. The police suspected a gang of criminals who were always attacking women in the the toilet of shopping complexes. They use cleaners to kidnap people to harvest their organs for sale.
REMEMBER: Please be careful when using the toilet. Do not go to the wash room or toilet ALONE! Please at least have a partner with you

Tuesday, October 21, 2008

Sultan murka kerajaan Pas gagal tadbir Kelantan

Berita dipetik dari Bharian.com

SULTAN Kelantan, DYMM Tuanku Ismail Petra Sultan Yahya Petra bertitah merasmikan Persidangan kali ke 3 (Belanjawan) bagi tempoh penggal pertama Dewan Negeri Kelantan, Kota Bharu, yang ke 12 tahun 2008 di Dewan Undangan Negeri Kelantan, Kota Darulnaim, Kota Bharu semalam. - Foto Zaman Huri Isa

KOTA BHARU: Tuanku Ismail Petra semalam menegur kerajaan Pas Kelantan kerana masih gagal mengurus dan membangunkan negeri ini dengan cekap, termasuk dalam pengurusan hasil serta kewangan.

Sultan Kelantan turut mengingatkan kerajaan negeri supaya memartabatkan institusi masjid dan tidak menggunakannya untuk kepentingan pihak tertentu.

"Beta ingin menarik perhatian kepada pengisytiharan Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) sebagai bandar raya Islam sejak 2006. Perancangan dari aspek kebersihan dan keselamatan perlu dinilai semula kerana beta melihat beberapa elemen belum mencapai matlamat.


"Beta berharap MPKB memberi fokus kepada elemen terbabit bagi menjamin pencapaian matlamat itu," titah baginda ketika menyempurnakan Persidangan Kali Ketiga (Belanjawan) Dewan Negeri Kelantan di Kota Darulnaim di sini. Hadir sama, Raja Perempuan Kelantan, Tengku Anis Tengku Abdul Hamid.

Tuanku Ismail Petra bertitah, pertumbuhan sektor pelancongan negeri juga masih bergantung kepada segmen domestik yang menyumbang 80 peratus kemasukan pelancong ke Kelantan.

"Beta menyarankan peranan Pusat Penerangan Pelancongan Negeri dinilai semula sesuai dengan kepentingan sektor ini dalam menyumbang kepada ekonomi negeri. Sudah sampai masa, entiti baru yang lebih berkesan ditubuhkan supaya dapat bersaing dengan lebih kompetitif," titah baginda.



Bagi mengimbangi tanggungjawab pembangunan negeri pula, baginda menyarankan Enakmen Perbadanan Menteri Besar Kelantan serta Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan dikaji semula supaya tidak wujud pertindihan dan persaingan.

Baginda turut menyentuh Laporan Ketua Audit Negara mengenai kedudukan kewangan Kelantan yang tidak kukuh apabila mengalami defisit akaun hasil disatukan pada akhir 2007 sebanyak RM326.34 juta berbanding RM155.86 juta pada akhir 2003.

"Kerajaan negeri hendaklah mengelak membuat keputusan yang boleh mengurangkan kemasukan hasil. Agensi dan perbadanan kerajaan negeri tidak harus diberi keistimewaan lagi, manakala syarikat swasta yang gagal membuat pembayaran perlu diambil tindakan tegas.

"Kerajaan negeri tidak boleh terus bergantung kepada sumber hasil sedia ada. Usaha perlu digembleng untuk meneroka punca hasil baru dalam setiap sektor untuk membiayai kos pengurusan dan pembangunan yang semakin meningkat," tegas baginda.

Tengku Ismail Petra juga menegur mengenai masalah tanah terbiar di seluruh Kelantan yang ketika ini mencapai keluasan 21,458 hektar dan 910 hektar saja yang dibangunkan.

"Beta berharap, kerajaan negeri mengambil peluang daripada peruntukan Kerajaan Persekutuan sebanyak RM2.5 bilion untuk memulihkan tanah terbiar bagi menjamin bekalan makanan negeri khususnya dan negara amnya," titah baginda.

Selain itu, Sultan Kelantan tidak puas hati dengan pembangunan projek yang dirancang mengikut Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) di negeri ini kerana agak perlahan dan ada yang belum dimulakan.

Ini termasuk pembinaan kampus Universiti Malaysia Kelantan (UMK) di Bachok dan Jeli serta projek Jambatan Kedua Sultan Yahya Petra.

"Beta juga mendapat maklum, Kelantan adalah antara negeri yang disenarai dengan projek hab halal dalam RMK-9 membabitkan peruntukan RM17 juta. Bagaimanapun, projek ini belum dilaksanakan dan beta berharap ia dapat disegerakan.

"Beta menyarankan kerajaan negeri turut menekankan pelaksanaan pembangunan hab halal bagi mewujudkan pusat pengumpulan, pengeluaran dan pemasaran makanan halal," titahnya.

Sultan Kelantan juga berharap rangkaian perhubungan dibaiki, dinaiktaraf dan ditambah bagi memastikan kelancaran pelaksanaan 53 program di bawah Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER) di Kelantan.

"Sukacita beta mencadangkan Kerajaan Persekutuan mempercepatkan pembinaan fasa ketiga Lebuh Raya Pantai Timur dari Terengganu ke Tumpat, laluan kedua Kota Bharu-Kuala Krai dan pelebaran Jalan Gua Musang-Kuala Lipis.

"Beta difahamkan, pelabuhan tidak disenaraikan sebagai projek infrastruktur di bawah ECER di Kelantan. Bagaimanapun, beta dimaklumkan kerajaan negeri meluluskan tiga projek pembinaan pelabuhan Tok Bali, pangkalan bekalan luar pesisir Kemasin dan pangkalan bekalan Kuala Besar.

"Beta berharap kerajaan boleh memberi kerjasama dan bantuan sepenuhnya bagi menjayakan projek ini," titah baginda sambil melahirkan rasa amat gembira dan berterima kasih kepada Kerajaan Persekutuan kerana memberi peruntukan dana khas sebanyak RM32.1 juta bagi meningkatkan sosio-ekonomi rakyat menerusi Projek D'Raja Kelantan.

Baginda turut menyarankan rakyat supaya berbelanja dengan berhemat bagi menangani kesan kenaikan kos sara hidup akibat krisis kewangan, kekurangan makanan dan kenaikan harga minyak dunia.

Tuesday, August 19, 2008

Pesta Konvo UMS 2008- Pertandingan Kompang





Pesta Konvo UMS 2008- Gambar sekitar Aktiviti















Monday, August 18, 2008

Pelajar UMS:Ketahulah hak anda sebagai pengguna

Dari Nuzul Hafizi(lebih popular dgn jiey)

subject:sumber "protein" ker racun

tgh2 syok makan nasi goreng ayam masak merah kat cfc sat lagi si asrul tnjukkan aku satu benda yang amat aku kenali..yaaa..itu dia..seekor ulat sedang berenang2 di dalam ayam masak merahnya..aper kes??aku raser ulat sayur ar..pastue aku pulak jumpa abg ipar ulat tue..(besa sikit laa..) terus kensel makan..ape kes la ni..KEBERSIHAN!!!!!aku pon x tau nak cakap aper lagi dah..makan megi lagi selamat kot..x pon suh je company KFC ker Piza Ker bukak kat kampus kita..besih cikit..tolon2..cari jalan penyelesaian bersama2!

subject: "protein" tmbahan dalam makanan di cfc

aku baru je jmpa prof tadi petang n tnjukan bukti "protein" tmbahan atau kita panggil free add on.so aku x tau ape yang bakal prof buat wait n c.smoga pas ni tiada lagi add on tersebut kalo ada pon moga2 ianya sedap seperti cheezy wedges ker..aper ker dan bukan ulat lagi.

Dari Samihah(lebih dikenali mihah)

Subject:aku butuh pertolongan mu

aku butuh pertolonganmu wahai sang ulat..jangan lagi kau muncul dlm hidupku melalui pinggan nasiku...payah,hidupku payah menemukanmu..tak tertelan rasanya air di kerongkong melihatmu seakan2 berdansa di pinggan rakanku,giey dan asrul..aku tahu,itu bukan salahmu,tp,apakan daya,aku perlu mengutukmu "eii gelinyerr"..kerana itu sifat asalmu..kepada asrul dan giey, sentiasalah berdoa,jangan pula lupa bersabar seperti biasa dek kerana ketulipekakkan org kafe yg tidak bertekad cemerlang menjaga kebersihan..semoga kita terus memboikot kf mkcik tu,dan masak sendiri makanan halal secara haram asalkan kita xtermakan bnder yg haram di kafe yg halal..yang benar,serius,dan penuh pengharapan.


p/s:ni baru berapa kes yang kedengaran
ada juga kes yang tak didedahkan dan buat tak tahu je oleh student.Ingat satu je kita student adalah penguna dan penguna ada hak untuk mendapat makanan yang bekualiti.


Ni saya senaraikan 7 HAK pengguna

HAK PERTAMA
Hak untuk keperluan asas
Hak untuk mendapat keperluan asas dan perkhidmatan yang penting dan sangat diperlukan dalam kehidupan harian.

HAK KEDUA
Hak untuk memilih
Hak untuk memilih barangan atau perkhidmatan yang ditawarkan pada harga yang berpatutan dan mempunyai kualiti yang memuaskan.

HAK KETIGA
Hak untuk maklumat
Hak untuk mendapat maklumat yang jelas dan lengkap tentang sesuatu barangan atau perkhidmatan yang ditawarkan.

HAK KE-EMPAT
Hak untuk pampasan
Hak untuk mendapat pampasan yang berpatutan jika sesuatu barangan atau perkhidmatan tidak memberi kepuasan yang sepatutnya daripada maklumat yang diberi.

HAK KELIMA
Hak untuk barangan dan perkhidmatan yang selamat
Hak untuk mendapat barangan dan perkhidmatan yang tidak membahayakan keselamatan dan kesihatan pengguna.

HAK KE-ENAM
Hak untuk bersuara(pandangan)
Hak untuk memberi pandangan dan pendapat tentang sesuatu isu-isu yang berkaitan dengan minat pengguna.

HAK KE-TUJUH
Hak untuk pendidikan kepenggunaan
Hak untuk mendapat pendidikan kepenggunaan yang membolehkan seseorang untuk menjadi pengguna yang bijak.

HAK KE-LAPAN
Hak untuk hidup dalam persekitaran yang kondusif kepada kesihatan yang baik
Hak untuk hidup dalam persekitaran yang bersih yang membolehkan kesihatan dan kesejahteraan pengguna dilindungi.

Saturday, August 09, 2008

CFC-Makanan Kotor?

Kebelakangan ini di perhatikan kebanyakan pelajar mula memasak sendiri masakan mereka, ini di didorong kepada kualiti makanan CFC yang tidak memuaskan dan pengurusan makanan yang tidak menjaga kebersihan yang sepatutnya dijaga sebagai penyedia makanan. Terdapat rungutan kedengaran yang pelajar mengalami cirit-birit terutama selepas memakan makanan di gerai yang bersebelahan dengan tandas. Baru-baru ini terdapat lagi satu aduan di mana terdapat
"ulat" di dalam masakan panas yang disediakan pada waktu malam sahaja yang di masak oleh tukang masak gerai bersebelahan tandas. Kualiti makanan tak di jaga dan jenis makanan yang sentiasa berulang dimana tiadanya varriasi dalam jenis masakan. Makanan yang terlalu tawar dan tidak dapat mememenuhi citarasa pemakanan pelajar yang datang dari semenanjung.Kami bukan nya nak makanan yang hebat ,tetapi makanan itu hendaklah boleh di makan dan tidak tawar. Ini makananan tiada rasa. Mengikut pengalaman saya yang mengikuti mak saya sebagai penyedia katering, tukang masak ini tidak mempunyai keupayaan memasak makanan untuk kuantiti yang besar dan banyak.Mungkin kalau dia memasak untuk sekadar 2-3 orang mungkin makanan yang dimasak mempunyai rasa. Lagi satu, bila tukar katering atau apa,tolong la tukar jugak tukang masak tu.Bila dah tahu tukang masak sebelum ini memang teruk kualiti makanana dia jadi untuk pentender seterusnya sepatutnya tukang masak ini tidak di benarkan memasak untuk penender ini dan penender perlu mencari tukang masak yang baru,ini supaya pelajar tidak cepat muak dengan masakan yang tidak mempunyai variasi.Bagi pelajar tahun satu,mungkin ini tidak menjadi kelalian lagi bagi mereka,akan tetapi bagi pelajar tahun dua dan tiga sudah tentu masakan dari tukang masak ini menjadi satu kemuakan yang melampau, saya jadikan contoh Dewan Makan UiTM ketika saya belajar dahulu, penender setiap tahun bertukar akan tetapi tukang masak nya sama sepanjang 3 tahun pengajian.Ini menyebabkan pelajar sanggup membelanjakan wang tambahan untuk makan diluar biar pun makanan percuma disediakan untuk pelajar diploma dan untuk pelajar ijazah dimestikan membayar sejumlah bayaran kepada UiTM.
Saya rasa dah terlalu panjang saya menulis, bagi saya yang menjaga kebersihan makanan adalah Auntie Vege dan Gerai Nasi Ayam Goreng.
Tolong jangan jadi pelajar mangsa, mangsa makanan mahal tetapi mempunyai kualiti makanan yang begitu teruk.Sehingga pelajar sanggup tidak makan di CFC sekarang.

Yang Benar,
orang_lama

Tuesday, July 01, 2008

Google Affiliate Network Just Launched

It’s a tough job for Amazon to stay in the affiliate business right now. Google came into the market recently after launched the Google Affiliate Network. As with other affiliate networks such as Amazon’s, participating Website publishers get paid a fee for each referral that results in a sale. Existing advertisers include Bank of America, Barnes & Noble, Citi, Target, and Verizon.

The program isn’t yet integrated with the most popular Google Adsense but according to some source, Google will integrate it soon.As for now, publishers have to create separate account for both needs.

An integration with AdSense could add a contextual element to the affiliate ads placed through the network. The more relevant Google can make those affiliate links, the more that consumers will actually click through and buy (in theory).

Bloggers and affiliates have to eye for the next big thing as Big G came into the market. Be prepared to earn more money with Google after gain the vast experience with Google Adsense.


For More information Click Link below:

Google Affliate


Sunday, June 29, 2008

Finally: It’s Diablo III

Yes! This is happening. Thanks to Sp4rkR4t from the Forums for pointing me in the right direction. After many years, we finally get some screens and video footage of what is probably the most highly anticipated RPG of all time. Blizzard announced this new title at their World Wide Invitational in Paris. There is little info about the game so far apart from the game footage and screens, but below is an informative article. Be sure to leave a comment if you know anything we don’t ;)

Before you continue reading, there are two videos you should watch. The Gameplay video page on which the article below can be found and the Cinematic trailer video. Enjoy.

Okay, that looks like fun. The exploding worm dude is nasty.

”Diablo III is first and foremost a co-operative game,” that’s the message from Blizzard. They’re not expecting you to play this on your own, so we’re looking at plenty of online options for slashing our way through those dungeons. The campaign is said to be of a similar length to that of Diablo II, with NPCs and story events taking place within the game world. The campaign will apparently feature a mixture of both randomly generated and hand-made static dungeons.

Diablo III is going to be delivered in a brand new, “real-physics” 3D engine developed by Blizzard. The game is so far confirmed for PC and Mac, and Blizzard have “no plans” at present to become console developers. It’s going to be supported by the revised version of Battlenet, which will go live with Starcraft II later this year.

PvP features are “planned” but there’s no information on them so far, and the same goes for trading items.

Barbarian and Witchdoctor classes have been seen so far, so that’s fighter and summoner-wizard-shaman-type fantasy archetypes covered.

The release date is “when it’s done”, but it’s traditional for announcement-to-release to be just under a year for Blizzard games, so we’re looking at having it in time for Christmas 2009. The title has already been in development for four years, so that’s looking like a fairly realistic guess.

Source: rockpapershotgun.com

Friday, June 27, 2008

End Of Bill Gates Regime in Microsoft


Photo By:AP



Microsoft Chairman Bill Gates was set Friday for his last day of full-time work at Microsoft - the company he founded 33 years ago on a hunch that personal computers would become an integral part of everyday life. The world’s largest software company said that it was not planning any public events to observe the transition, though the change would be marked by internal events. Gates, 52, will continue to hold the title of non-executive chairman and work about one day a week at Microsoft. He intends to devote the rest of his time to the Bill and Melinda Gates Foundation, the wealthiest charity in the world, which is aimed at improving healthcare around the world and reducing extreme poverty. Founded with the vast fortune he made as Microsoft prospered, the foundation has an endowment of some 38.7 billion dollars with billions more expected to roll in as Gates transfers his massive personal wealth. Legendary investor Warren Buffet, currently the world’s richest man, has also pledged to transfer the vast majority of his wealth to the foundation.

Gates handed over his role as Microsoft chief executive to his long-time partner Steve Ballmer in 2000, when Gates became the company’s chief software architect. Under a carefully planned succession programme, Gate’s duties will be taken over by two top Microsoft executives. Ray Ozzie will be in charge of day-to-day management issues, while Craig Mundie will be in charge of long-term planning. The company, whose Windows operating system powers some 90 per cent of the world’s personal computers, has a market capitalization of about 260 billion dollars and employs more than 78,000 people in 103 countries. But even as its cash cow products of Windows and the Office productivity suite look set to continue their stellar earnings, Microsoft faces tough competition as Google’s online dominance threatens to cut into Microsoft’s core businesses.

Source: M&C

Wednesday, June 25, 2008

Starbucks Dibenarkan Beroperasi Di IPTA

PUTRAJAYA 25 Jun – Kementerian Pengajian Tinggi hari ini memberi kebenaran kepada syarikat francais seperti Starbucks, Kopitiam dan Dunkin Donuts membuka premis mereka di pusat pelajar di institusi pengajian tinggi awam (IPTA).

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Idris Haron berkata, selain perlu mendapatkan kebenaran daripada naib-naib canselor universiti berkenaan, kafe-kafe francais tersebut juga perlu menyediakan perkhidmatan jalur lebar Wi-Fi untuk kemudahan pelajar.

Katanya, walaupun terdapat IPTA yang sudah menyediakan perkhidmatan Wi-Fi, namun ia masih belum dilakukan secara menyeluruh.

Menurut beliau lagi, ramai penuntut universiti yang sanggup keluar kampus untuk mengunjungi kafe Starbucks di bandar sambil melakukan tugasan mereka.

``Saya terfikir kenapa tidak kita bawa Starbucks ke universiti, usaha ini boleh menggalakkan mereka melakukan perbincangan di kafe yang menyediakan perkhidmatan Wi-Fi.

``Saya tidak nampak ada halangan atau masalah yang akan timbul tetapi ia mesti dibuat di pusat pelajar, tambahan pula, banyak syarikat yang bersedia menawarkan perkhidmatan itu di universiti,'' katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menutup Konvensyen Pengetua, Kolej Kediaman IPT di bawah Kementerian Pengajian Tinggi dan Kementerian Pelajaran Peringkat Kebangsaan di sini hari ini.

Hadir sama ialah Naib Canselor Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Tan Sri Prof. Dr. Mohd. Zulkifli Mohd. Ghazali.- Utusan.



SUMBER:

UTUSAN.COM.MY

25/jUNE 2008

Friday, June 20, 2008

Internet in Korea: 100 Mbit standard

The majority of South Koreans rate their broadband services as ‘ordinary’ despite having the world’s fastest internet connections, according to a recent survey. Korean broadband providers typically offer speeds of 100Mbps. However, the government-sponsored Korean Communications Commission (KCC) found that no service provider consistently provides this level of service. The fastest ‘100Mbps’ service was delivered by LG Powercomm with an average speed of 91Mbps, the KCC found. The average speed of all 100Mbps service providers is just 46Mbps, but this compares to typical average broadband speeds of well below 10Mbps in most other countries.

Seven service providers offer high-speed broadband services in Korea to more than 15 million subscribers. Korea Telecom controls 44.2 per cent of the market, followed by Hanarotelecom with 24 per cent and LG Powercomm with 12.2 per cent. “By giving quality information to internet users, we expect customers to have more information when they choose products,” said KCC representative Lee Eun-hee, according to the Joongang Daily. “This encourages service providers to compete against one another to improve the overall quality of such products.” Kim Young-wan of Korea Telecom added: “The rate at which high-speed internet customers are increasing has slowed down a lot. “That is why internet service providers are looking for new revenue sources such as internet telephony and IPTV services.”

Source: Vnunet

Wednesday, June 18, 2008

Generasi Baru

Melayu Mudah Lupa

Melayu mudah lupa

Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya dipijak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya retak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya teriak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya haprak
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya kelas dua
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya hina
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya sengketa
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya derita
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya kerdil
Melayu mudah lupa
Dulu bangsanya terpencil
Melayu mudah lupa
Tiada daulat
Tiada maruah
Tiada bebas
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Melayu mudah lupa
Sejarah bangsanya yang lena
Tanah lahirnya yang merekah berdarah
Ingatlah
Ingatlah
Ingatlah
Wahai bangsaku
Jangan mudah lupa lagi


Kerana perjuanganmu belum selesai...

Nukilan: Tun Dr Mahathir Mohammad 2001

Mahathir Blog

Here a interesting blog from our Former Prime Minester Tun Dr.Mahathir Mohammad.Very interesting blog with current issue of Malaysia Politic.Please Leave ur comment to blog. Support TUN our beloved Former Prime Minester.

Click a title above or click link below

www.chedet.com

Friday, June 06, 2008

100 cars and 100 days

Below a statement of Mufti of Perlis about competion "100 days 100 cars" ,where the person that entered the competition elgible to win 1 car every midnight. Each sms will be charged RM 5, and for me it to high and opinion of Mufti of Perlis state that this competition "HARAM" in Islam.Below the news take from Harian Metro about Mufti Of Perlis Statement.



"KANGAR: Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyifatkan peraduan ‘100 Hari 100 Kereta’ anjuran syarikat telekomunikasi, Celcom (M) Bhd (Celcom), sebagai haram dan perlu dijauhi semua umat Islam.

Pertimbangan itu dibuat Mohd Asri (gambar) selepas mengambil kira cara peraduan itu dilaksanakan dan dikendalikan pihak penganjur dengan menerapkan unsur tidak sihat termasuk perjudian.

Beliau meminta semua umat Islam di negara ini tidak sekali-kali menyertai peraduan ‘100 Hari 100 Kereta’ terbabit bagi mengelak bukan saja terpedaya, malah terjerumus kepada satu perbuatan dianggap haram di sisi Islam.

Peraduan ‘100 Hari 100 Kereta’ yang diajurkan khusus kepada pelanggan Celcom itu berlangsung selama 100 hari bermula 2 Jun lalu dan berakhir 9 September ini dengan menawarkan sebuah kereta Toyota Camry 2.0E sehari kepada pemenang yang berjaya mengumpul mata tertinggi melalui setiap soalan yang berjaya.




Bagaimanapun, setiap SMS yang diterima atau dihantar peserta dikenakan caj RM5.


Md Asri berkata peraduan ‘100 hari 100 Kereta’ itu disifatkan sebagai perjudian kerana bayaran perlu dibuat untuk menjawab setiap soalan dalam peraduan berkenaan."


*For more information and view you can visit the link below:

http://zaharuddin.net/index.php?option=com_content&task=view&id=719&Itemid=72


Thursday, June 05, 2008

RM 2,70 believe it or not

KUALA LUMPUR: Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi on Wednesday announced price hikes for petrol, diesel and electricity.

He said the new price for petrol is RM2.70 a litre, effective midnight tonight. The price goes up by 78sen from the current RM1.92, a hike of 40%.

Abdullah also announced that the price of diesel would be increased by RM1 from RM1.58 to RM2.58.

He also said that Tenaga Nasional Bhd would be raising electricity rates by 18% for homes and 26% for business users.

The announcements are part of the new fuel subsidy plan.

Abdullah also announced a RM625 annual cash rebate per vehicle, for owners of private vehicles with engine capacities of up to 2,000cc, as well as pickup trucks and jeeps with engine capacities of up to 2,500cc.

Owners of private motorcycles with engine capacities of up to 250cc will receive RM150.

Payment will be made via Money Order upon renewal of road tax, from July 1.

For owners of private vehicles with engine capacities exceeding 2000cc, road tax will be reduced by RM200.

Owners of private motorcycles with engine capacities above 250 cc will get RM50 reduction in road tax.

source:STAR online

p/s ; After this we together buy bicycle and never use car or motorcycles

Sunday, June 01, 2008

iNStall Vista in 2 minutes...believe it or not

iNStall Vista in 2 minutes...believe it or not



(pronounced /ˈvɪstə/) is a line of operating systems developed by Microsoft for use on personal computers, including home and business desktops, laptops, Tablet PCs, media center PC's, and Microsoft Surface table computers. Prior to its announcement on July 22, 2005, Windows Vista was known by its codename "Longhorn".Development was completed on November 8, 2006; over the following three months it was released in stages to computer hardware and software manufacturers, business customers, and retail channels. On January 30, 2007, it was released worldwide, and was made available for purchase and download from Microsoft's website. The release of Windows Vista comes more than five years after the introduction of its predecessor, Windows XP, the longest time span between successive releases of Microsoft Windows.

Windows Vista contains many changes and new features, including an updated graphical user interface and visual style dubbed Windows Aero, improved searching features, new multimedia creation tools such as Windows DVD Maker, and redesigned networking, audio, print, and display sub-systems. Vista also aims to increase the level of communication between machines on a home network, using peer-to-peer technology to simplify sharing files and digital media.NET Framework, which aims to make it significantly easier for software developers to write applications than with the traditional Windows API. between computers and devices. Windows Vista includes version 3.0 of the

Microsoft's primary stated objective with Windows Vista, however, has been to improve the state of security in the Windows operating system. One common criticism of Windows XP and its predecessors has been their commonly exploited security vulnerabilities and overall susceptibility to malware, viruses and buffer overflows. In light of this, Microsoft chairman Bill Gates announced in early 2002 a company-wide "Trustworthy Computing initiative" which aims to incorporate security work into every aspect of software development at the company. Microsoft stated that it prioritized improving the security of Windows XP and Windows Server 2003 above finishing Windows Vista, thus delaying its completion.

While these new features and security improvements have garnered positive reviews, Vista has also been the target of much criticism and negative press. Criticism of Windows Vista has targeted high system requirements, its more restrictive licensing terms, the inclusion of a number of new digital rights management technologies aimed at restricting the copying of protected digital media, lack of compatibility with certain pre-Vista hardware and software, and the number of authorization prompts for User Account Control. As a result of these and other issues, Vista has seen adoption and satisfaction rates lower than Windows XP.



WINDOWS VISTA AERO VS LINUX UBUNTU BERYL


Ubuntu (IPA: [uːˈbuːntuː] in English,[3][ùbúntú] in Zulu) is an operating system for desktops, laptops, and servers. It has consistently been rated among the most popular of the many Linux distributions. Ubuntu's goals include providing an up-to-date yet stable Linux distribution for the average user and having a strong focus on usability and ease of installation. It is a derivative of Debian, another popular distribution. Ubuntu is sponsored by Canonical Ltd, owned by South African entrepreneur Mark Shuttleworth. The name of the distribution comes from the African concept of ubuntu which may be rendered roughly as "humanity toward others", "we are people because of other people", or "I am who I am because of who we all are", though other meanings have been suggested. This Linux distribution is named as such to bring the spirit of the philosophy to the software world. Ubuntu is free software and can be shared by any number of users.

Kubuntu and Xubuntu are official subprojects of the Ubuntu project, aiming to bring the KDEXfce desktop environments, respectively, to the Ubuntu core (by default Ubuntu uses GNOME for its desktop environment). Edubuntu is an official subproject designed for school environments, and should be equally suitable for children to use at home.Gobuntu is an official subproject that is aimed at adhering strictly to the Free Software Foundation's Four Freedoms.[10] The newest official subproject is JeOS. Ubuntu JeOS (pronounced "Juice") is a concept for what an operating system should look like in the context of a virtual appliance.[11] and

Ubuntu releases new versions every six months, and supports those releases for 18 months with daily security fixes and patches to critical bugs. LTS (Long Term Support) releases, which occur every two years,are supported for 3 years for desktops and 5 years for servers.[The most recent version, Ubuntu 8.04 LTS (Hardy Heron), was released on 24 April 2008. The next version will be 8.10 (Intrepid Ibex), scheduled for release in October 2008.

SOURCE: Wiki

Do It Yourself- Installing Memory Modules

The motherboard's DIMM slots have been color coded for easy dual-channel configuration. However, do note that motherboard manufacturers have different color coding schemes. Some boards have DIMM colors assigned to each memory channel while others color coded the DIMMs in dual channel memory pairs. Gigabyte chose the latter color coding scheme. As such, you should install your pair of identical memory modules in the same colored DIMM to enable the higher speed dual-channel memory configuration.

Unique only to the Gigabyte GA-8GPNXP Duo motherboard, you'll find support for both types of memory, DDR400 and DDR2-533. You can choose to install either one of the memory type, but you CANNOT mix both memory types. In this guide, we'll show you how to install the newer DDR2-533 memory. Since there are only two DIMM slots for DDR2, the process is pretty straightforward. However, before you proceed, always check the manual to see the different types of memory configuration schemes you can use. Or, you can follow the guidelines below :-

Memory Installation for Dual-Channel Operation


DDR1 (orange) DDR2 (purple) DDR3 (orange) DDR4 (purple) DDRII_1 (yellow) DDRII_2 (yellow)
2 Memory Modules DS/SS X DS/SS X X X
X DS/SS X DS/SS X X
X X X X DS/SS DS/SS
4 Memory Modules DS/SS DS/SS DS/SS DS/SS X X
DS = Double-sided module ; SS = Single-sided module ; X = Not installed



To further ensure that you have the best memory compatibility and stability, follow these rules :-


  • Your memory pairs should have similar capacity, speed, brand and model. Ideally, purchase them together so that they contain the same batch of chips.








  • Purchase dual-channel memory kits for that added stability.








  • Ensure that the number of chips (or number of sides) on your pair of memory modules are the same.








  • Ideally, if you want to add another pair of modules, try to install identical modules (brand, speed and number of sides) as your previous pair. For this motherboard, this rule applies only to DDR400.










  • The Gigabyte GA-8GPNXP Duo comes with six DIMM slots,

  • two pairs for DDR400 and another

  • pair for DDR2-533 memory.






  • Note the different locations of the notches for DDR

  • and DDR2 modules. The yellow DIMM slots are

  • for DDR2 memory, quite obviously.






  • In this DIY guide, we recommend using Kingston's DDR2-533

  • ValueRAM modules (KVR533D2N4/512).






  • Similar to installing most memory modules, hold on to the memory module with both your hands and insert it perpendicularly into the slot as shown.






  • Always ensure that the notch on the module is aligned to the slot as shown. The notch ensures that the memory module can only be inserted in one direction. It will also prevent you from installing the DDR2 module into any of the DDR slots.






  • Once inserted, press the module down

  • until the clips on both sides are locked vertically as shown.


  • p/s: For Ums student that have difficulty with ur computer u can contact me


    zulssil81- 0126555811

    e-mail:pokku2007@gmail.com


    SOURCE:Hardwarezone.com.my




    PROF KAMARULZAMAN REGARDS APPOINTMENT AS UMS "TNC" AN HONOUR FOR SABAH

    KOTA KINABALU, May 31 (Bernama) -- Prof Datuk Dr Kamarulzaman Ampong regarded his appointment as Universiti Malaysia Sabah (UMS) Vice Chancellor, which was announced by Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, as an honour for the Sabah people.

    "I'm grateful to God for the appointment as the UMS VC, which is actually a responsibility to bring the university to greater heights. It is not an easy task, but I will do my best," he told reporters at a function attended by the prime minister, Barisan Nasional leaders and government employees in Sabah here today.

    Prof Kamarulzaman, 55, did his master's degree at the University of York on a Sabah Foundation scholarship and a few years after that, did his doctorate in biochemistry at the Ohio State University in the United States.

    He is the first Sabahan to be conferred a full professor by a local university.

    -- BERNAMA

    Tuesday, May 27, 2008

    Aramai Tie!!! (the ritual of tadau keamaatan ),Sabah,Malaysia




    Most native Sabahans consider rice to be more important than just the main staple food. There is a certain sacredness attached to it, for it is a food given to them by Kinoingan, the Almighty Creator so that his people should never want for food. He sacrificed His only daughter- Huminodun and from her body parts, padi (rice) grew. This was Kinoingan's ultimate act of benevolence and to this day, His people repay the deed by conducting various ceremonies to honour Bambaazon, the spirit of Huminodun as embodied in rice.
    The most well-known of these is Pesta Kaamatan or Harvest Festival which begins on the first of May and celebrated throughout Sabah. Of major importance to this thanksgiving ceremony is the Magavau - a ritual to invite Bambaazon to the Pesta and is conducted only by the Bobohizan or high priestess. Festivities cannot proceed without the presence of Bambaazon and it is through Magavau that the Rice Spirit is invoked.
    In the past, Magavau was conducted in the padi fields on the first full moon night after the harvest. A party of Bobohizan led by the foremost senior, would weave a slow procession through the fields chanting prayers to Bambaazon. A male warrior would walk ahead of this group waving a sword in the air, to ward off any evil that might try to disrupt the ritual. The food offered must be of the best quality. When the spirits come, only the Bobohizan will be able to feel their presence. The spirits will find, neatly laid out for them on banana leaves, the choicest chicken meat, eggs, betel leaves and pinang (areca nut), tobacco and kirai ("rollie"). The finest tapai or rice wine is offered to the spirits.
    A second offering arranged in a winnowing tray is placed on a specially built bamboo platform. This is for the spirits to bring back to the spirit world to feed those creatures that would otherwise feed off the padi. Pesta Kaamatan around the state culminates in the state level celebrations on May 30 and 31 every year with Magavau being enacted indoors before the celebrations begin.